هنرستان هتلداری و گردشگری پژوهش

تخصصی ترین آموزشگاه هتلداری و گردشگری شمال کشور
مشخصات بلاگ
هنرستان هتلداری و گردشگری پژوهش

هنرستان هتلداری و گردشگری پژوهش

بایگانی

۶ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ب.ظ

دوره‌های زبان انگلیسی برای رانندگان تاکسی

 خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ به منظور افزایش مهارت‌های ارتباطی و تسهیل سفرو جابجایی گردشگران خارجی در دبی اتحادیه تاکسی رانی دبی مصمم شده است تا امکان آموزش گفتگوی انگلیسی را برای کارکنان این بخش فراهم کند.


به گزارش نشنال چاپ امارات مقامات حمل و نقل جاده‌ای در دبی و اتحادیه تاکسی رانی دبی در اقدامی مشترک دوره‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی درحد مکالمه برای تمامی رانندگان تاکسی برگزار می‌کنند.


دراین طرح با ارائه روش‌های تشویقی رانندگان تاکسی ملزم می‌شوند که دراین کلاس‌ها شرکت و مهارت‌های ارتباط زبانی خود را افزایش دهند.


این دوره‌های آموزش زبان با عنوان"گفتگوی روان" از سوی بخش منابع نیروی انسانی اداره تاکسی رانی دبی به منظور تسهیل ارتباطات میان افراد و مسافران خارجی دراین کشور و افزایش کارایی رانندگان در تحقق شعار "پیشگام در خدمات حمل و نقل به مسافران" از سوی ادارات حمل و نقل دبی طراحی اجرا شده است.


گردانندگان این طرح یادآور شده‌اند که آموزش گفتگوی روان به انگلیسی برای رانندگان تاکسی سبب افزایش توان ارتباطی با ملیت‌های مختلف و نیز کارایی شغلی و نیز ایجادتصویر مثبت درتحقق چشم اندازهای آینده دبی خواهد بود.


این طرح همچنین شامل بخش‌های دیگری نیز برای آموزش خواندن و نوشتن و حتی موضوعات مرتبط با مهارت های روزمره و شخصی و کسب و کار است که به صورت رایگان به رانندگان تاکسی آموخته می‌شود.
 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۴۴
زهرا پژوهش
دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ب.ظ

گردهمایی راهنمایان گردشگری یا آشفته بازار!


خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – چند سالی است که به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری شاهد برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری در استان‌های مختلف هستیم. این گردهمایی که امسال از 28 بهمن تا 1 اسفند ماه برگزار شد هشتمین دور خود را پشت سر گذاشت و یک قدم دیگر به یک دهه برگزاری نزدیک شد. با این وجود به دلیل نبود روندی واحد و ثابت در برگزاری این گردهمایی شاهد ضعف‌های بسیار دراین خصوص هستیم.
 
به گزارش CHN، مشهد هشتمین میزبان گردهمایی راهنمایان گردشگری بود که به رغم سالهای گذشته، چهار ماه مانده به اجرای برنامه انتخاب و معرفی شد. البته این انتخاب نیز به واسطه ممارست مسئولان گردشگری خراسان رضوی و علاقه راهنمایان این استان برای برگزاری هشتمین گردهمایی در شهر امام هشتم اتفاق افتاد.
 
اما، آنچه از پایتخت فرهنگی انتظار می‌رفت در این گردهمایی 730 نفره محقق نشد. نبود برنامه ریزی درست از یک سو و بی نظمی در اجرای برنامه‌ها از دیگر سو سبب شد تا هشتمین گردهمایی بیش از آنکه تحسین مخاطبان را برانگیزد با نقد از سوی آنها روبه رو شود.
 
 
با وجود آنکه کانون سراسری راهنمایان گردشگری ایران دومین سال راه اندازی خود را پشت سر می‌گذارد و در واقع بانی برگزاری این گردهمایی به حساب می‌آید اما اعضای هیات مدیره این کانون تجربه‌ای هشت ساله در برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری را در کارنامه خود دارند. تجربه‌ای که به دلیل برخی اختلاف نظرها که بین این افراد و هیات مدیره انجمن راهنمایان استان‌ها وجود دارد سبب شده‌است تا انجمن‌ راهنمایان گردشگری در استان‌ها ترجیح ‌دهند راهی که هشت سال طی شده‌است را دوباره بپیمایند و به قول معروف، چرخ را از نو اختراع کنند.
 
درواقع مسئولان کانون سراسری راهنمایان گردشگری قدرت تصمیم گیری در مسائل اجرایی جشن راهنمایان را ندارند و انجمن‌های استانی تصمیم گیرنده هستند. تصمیم‌گیری‌هایی با توجه به تجربه کم برگزار کنندگان سبب می‌شود تا هر سال شاهد برگزاری گردهمایی در سطح متوسط روبه پایین باشیم.
 
به گزارش CHN، اینگونه به نظر می‌آید که هدف گردهمایی راهنمایان گردشگری بیش از آنکه جهت بالا بردن سطح کیفیت و آموزش باشد در جهت افزایش کمیت و تعداد شرکت کنندگان است. چنانکه راهنمایان در یک تور بزرگ گردهم می‌آیند و به دست و سوت و جیغ و هورا می‌پردازند. در این میان چند کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود اما باوجود گذشت 8 سال از برگزاری کارگاه‌ها، اتفاق قابل وصفی در رفتار و منش راهنمایان اتفاق نیافتاده است.
 
سفیران فرهنگی که آموزش کافی ندیده‌اند
«آرش نورآقایی» رییس کانون سراسری راهنمایان گردشگری نیز به خلا نبود آموزش کافی برای راهنمایان گردشگری واقف است چنانکه دراین خصوص به خبرنگار گردشگری CHN‌ گفت: «راهنمایان گردشگری در کشور همسایه ما، ترکیه بیش از 9 ماه کلاس‌های آموزشی می‌گذرانند و 45 روز باید سفر کنند. این درحالی است که یک فرد برای آنکه بتواند کارت راهنمای گردشگری دریافت کند، تنها با گذراندن 6 ماه کلاس آموزشی و گذراندن نیم روز سفر می‌تواند در آزمون شرکت و کارت خود را دریافت کند.»
 
درچنین شرایطی است راهنمایانی که از آنها به عنوان رابط و سفیر فرهنگی نام برده می‌شود وارد عرصه گردشگری شده و اقدام به تورلیدری می‌کنند.
 
 
گردهمایی هشتم راهنمایان گردشگری که با دبیری «توحید فروزان‌فر» برگزار شد نقطه عطفی در خصوص تعداد شرکت کنندگان بود چنانکه یکی از افتخارات دبیر این گردهمایی، ایجاد شرایطی جهت اقامت بیش از 700 راهنمای شرکت کننده در یک هتل بود. البته هتلی که چهار ستاره را در ورودی خود داشت، پرسنل از سه ستاره بودن آن خبر می‌دادند و در نهایت خدماتی که ارائه می‌شد در حد هتل دو ستاره هم نبود.
 
غفلت مسئولان گردشگری خراسان رضوی از استانداردسازی
باوجود آنکه نقدهای بسیار درخصوص محل اقامت وجود داشت که از نبود اینترنت، غذا و خدمات بی کیفیت گرفته تا کار نکردن وسایل گرمایشی در اتاق‌ها را شامل می‌شد، اما «رجبعلی لباف خانیکی»، مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در نشست خبری که در حاشیه گردهمایی راهنمایان گردشگری برگزار شده‌بود از استانداردسازی 80 درصد هتل‌های استان خبر داد.
 
او همچنین تاکید کرد: «از نظارت و اشراف بر خدماتی که هتل‌ها ارائه می‌دهند غافل نیستیم و گروه‌های کارشناسی برای بازدید از هتل‌ها اقدام می‌کنند.»
 
به گزارش CHN، اقامت چهار روزه راهنمایان گردشگری و اصحاب رسانه در یکی از هتل‌های پرستاره استان خراسان رضوی و تجربه‌ای که حاصل شد حکایت از نبود نظارت سازمان میراث و گردشگری استان بر فعالیت هتل‌های خراسان رضوی دارد.
 
البته به گفته لباف، مشهد در سال حدود 25 میلیون گردشگر می‌پذیرد که مقصد نخست آنها حرم امام رضا (ع) است. در این میان یک میلیون گردشگر خارجی وارد مشهد می‌شود که اقامت آنها با توجه به کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره با مشکل روبه‌روست. شاید تعداد زیاد گردشگران این استان سبب شده‌است تا مسئولان احساس نیازی برای ارائه خدمات درخور گردشگر نداشته باشند چراکه مشهد بارگاه مقدسی دارد جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان و بخصوص زائران ایرانی دارد و زائران و مسافران حتا با نبود امکانات و خدمات مناسب بازهم به زیارت اما رضا(ع) خواهند رفت.
 
اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری که سال گذشته به میزبانی کرمان برگزار شد با هشتمین گردهمایی به میزبانی مشهد انجام دهیم می‌توان گفت، مشهد در مقابل کرمان حرفی برای گفتن نداشت. کرمان با وجود مسائل و مشکلات بسیار توانست گردهمایی رقم زند که با اهداف مثبتی در حوزه گردشگری همراه شد.
 
رونمایی از تندیس جشن در اتوبانی که با نام گردشگری فعال است، تدارک برنامه‌ای برای معرفی دوباره بم به جهانیان و بازگشت کرمان به بسته‌های سفر از نتایج این گردهمایی بودند. همراهی و تعامل مسئولان میراث و گردشگری استان کرمان نیز یکی از نقطه عطف‌های گردهمایی هفتم راهنمایان گردشگری بود که نشان از نظم و انسجام فعالان گردشگر در بخش خصوصی و دولتی این استان داشت.
 
انسجام و تعاملی که نبود
اما در خراسان رضوی شاهد چنین تعامل و انسجامی نبودیم چنانکه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی از بی اطلاعی نسبت به حضور راهنمایان در مشهد خبر داد این درحالی است که 700 راهنمای گردشگری به همراه اساتید و فعالان گردشگری، اصحاب رسانه و “روبی روی” از اعضای هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در این گردهمایی حاضر بودند.
 
 
لباف تاکید کرد: «هماهنگی‌های لازم با ما انجام نشده بود وگرنه ما نیز علاقه مند بودیم تا به این گروه خوش آمد بگوییم. اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود که اطلاع رسانی لازم انجام نشده‌بود.»
 
به گزارش CHN، هشتمین گردهمایی از لحاظ دستاوردهای شغلی برای راهنمایان از همه گردهمایی های گذشته پربارتر بود. چراکه حضور نمایندگان مجلس برای اولین مرتبه اتفاق افتاد و راهنمایان گردشگری از این فرصت جهت طرح مشکلات از جمله موضوع بیمه و حقوق شهروندی بهره جستند. البته حضور نمایندگان مجلس در هشتمین دور از گردهمایی راهنمایان ارتباطی به تعامل برگزار کننده با مجلس ندارد بلکه حاصل تعامل خوبی است که این روزها بین نمایندگان و اعضای فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری با فعالان گردشگری بوجود آمده و راهنمایان گردشگری نیز از آن مرتفع شده‌اند.
 
البته رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در بیانیه هشتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری به صراحت بیان کرده‌است: «آن چه که کمی آزاردهنده به نظر می رسد، اهمیت ندادن برخی به این گردهمایی مهم و لَخت بودن آنان در تصمیم گیری های اساسی بود که برگزارکنندگان گردهمایی را با مشکلات جدی اجرایی و مالی همراه کرد.
 
در این بیانیه آمده‌است: «همکاران محترم، هرچند ما تا امروز به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کرده ایم، اما در نگاه واقع گرایانه بسیاری از مشکلات ما چه در موضوع اجرای گردهمایی و چه در موضوعات مربوط به هماهنگی میان خودمان و کنش مناسب با بقیه دست اندرکاران صنعت همچنان باقی است که امیدواریم در سال های آتی این مشکلات را به مرور و با صبر و حوصله حل کنیم.»
 
حلیم با ماست و نوشابه
البته یکی از خاطره انگیزترین اتفاقاتی که در گردهمایی هشتم راهنمایان گردشگری افتاد، شامی بود که در نیشابور خوردند. سرو حلیم نیشابور با ماست و نوشابه در ساعت 23:45 یکی از شاهکارترین اتفاقات این دور از گردهمایی راهنمایان گردشگری بود.
 
به گزارش CHN، البته اخبار خوبی نیز در این شب منتشر شد چنانکه خبرها از معرفی نیشابور به عنوان پایتخت کتاب و شناسنامه دار شدن فیروزه نیشابور حکایت داشتند. درنهایت امر هشتمین گردهمایی نیز به کار خود پایان داد و راهنمایان به استان‌های خود بازگشتند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۴۳
زهرا پژوهش
دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۲ ب.ظ

به کمپین «Come 2 Iran» بپیوندید


 کانون سراسری راهنمایان گردشگری از همه ایرانیان دعوت کرده تا مردم دیگر کشورها را به ایران دعوت کنند. این کانون در متن فراخوان خود آورده: «دعوت از مردم دنیا برای سفر به ایران، نیاز به همراهی همه ایرانیان دارد. بی‌شک هرچه این دعوت از زبان ایرانیان بیشتری شنیده شود، دلنشین‌تر و اثرگذارتر خواهد بود. پس، از همه ایرانیان دعوت می‌کنیم تا به این حرکت ملی بپیوندند و مردم دنیا را صمیمانه به ایران دعوت کنند. این، یک تلاش گروهی برای نشان دادن ایران واقعی به مردم جهان است. حضور تک تک مردم به ویژه چهره‌های سرشناس ملی و بین‌المللی اعم از سیاسی، هنری، ورزشی، علمی و نظایر آن و همچنین اقوام مختلف ایرانی، در فراگیر شدن این کمپین و تحقق هدف آن بسیار مؤثر خواهد بود.»

در بخش دیگری، در توضیح چگونگی عضویت در این کمپین آمده است: «برای پیوستن به کمپین Come 2 Iran کافی است در یک تصویر ویدیویی با بیان جمله‌ای به یک زبان خارجی، از مردم جهان برای سفر به ایران دعوت کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این جمله باید به یک زبان خارجی بیان شود تا مردم کشورها دعوت ما را به زبان خودشان بشنوند و از اشتیاق ایران برای میزبانی از ایشان آگاه شوند. بنابراین به هر زبانی که دعوت می‌کنید، پیغام شما باید به عبارت «به ایران بیایید» در همان زبان ختم شود. در بخش اول پیغام خود می‌توانید از جملاتی استفاده کنید که بیانگر تمایل شخصی شما و یا شامل بهانه و دلیلی جذاب برای سفر مردم جهان به ایران باشد.»

و اما در جریان برگزاری هشتمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری ایران در شهر مشهد مقدس، در حرکتی نمادین ۱۰۶ راهنمای گردشگری به نمایندگی از راهنمایان گردشگری استان های مختلف کشور به این کمپین پیوستند. در این حرکت، راهنمایان گردشگری با در دست داشتن چترهایی به رنگ سبز، سفید و قرمز و با ایستادن در کنار هم،  عبارت «Come 2 Iran» را با رنگ های پرچم ایران بر روی زمین ترسیم کردند و آمادگی و اشتیاق خود را برای میزبانی از راهنمایان گردشگری و همچنین سایر مردم جهان اعلام کردند.

بهمن ماه امسال، ۹ راهنمای گردشگری به نمایندگی از کانون سراسری راهنمایان به پراگ رفتند و پس از ۴ روز رایزنی با نمایندگان ۴۱ کشور دنیا توانستند امتیاز میزبانی از کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ایران را از آن خود کنند.

راهنمایان گردشگری ایران در حالی توانستند امتیاز میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان را به خود اختصاص دهند که نه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرزدشگری از انها حمایت کرده بود و نه نهادهای مرتبط دیگر. اما به گفته روبی روی، نائب رئیس این کنوانسیون اگر سازمان‌های دولتی و اعضای فراکسیون توسعه گردشگری در مجلس شورای اسلامی از کانون رهنمایان برای برگزاری این جشن در ایران حمایت نکنند و زیرساخت‌ها برای حضور در این کشور فراهم نشود، احتمال لغو این امتیاز وجود دارد.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۴۲
زهرا پژوهش

 خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ همزمان با رشد 31 درصدی استفاده از فناوری‌های نوین در صنایع مسافرتی منطقه  MENA  - خاورمیانه و شمال افریقا-  نمایشگاه بازار سفر کشورهای عربی ATM، امسال دربرنامه 4 روزه خود بر رشد کاربرد فناوری‌های نو درثبت نام و رزو آنلاین خدمات و کالاهای مسافرتی در منطقه تمرکز می‌کند.


به گزارش نشنال امارات و به استناد آمارموسسات جهانی که براساس بررسی 22,686 پاسخ بدست آمده به صورت آنلاین از تمام سکنه منطقه خاورمیانه وشمال افریقا، تهیه شده، درسال 2014بیش از 31 درصد پاسخ دهندگان با روش‌های آنلاین خدمات گردشگری و مسافرتی مورد نیاز خود را رزو کرده اند. این میزان 10 درصد بیشتر از سال 2013 است.


طبق همین بررسی‌ها ازاین پاسخ دهندگان بیش از 25 درصد از تلفن‌های هوشمند خود برای ثبت نام ورزو آنلاین هتل استفاده کرده بودند. استفاده از این تلفن‌های هوشمند برای خدمات مسافرتی درمنطقه نیز 6 درصد بیشتر ازسال گذشته رشد داشته است.


همچنین در تصمیم گیری برای انتخاب مقصد سفر نیز استفاده از روش‌های آنلاین به میزان 11 درصد درمنطقه افزایش یافته است.


"نادج نابلت"مدیر نمایشگاه ATM، یا"بازار سفرعربی " می‌گوید:«درسرتاسر منطقه ما شاهد رشد وسیعی در استفاده ازروش‌ها و فناوری‌های آنلاین برای رزو وثبت نام خدمات مسافرتی از قبیل ایرلاین‌ها ، تورگردان‌ها و هتل‌هاهستیم . این میزان رشد خود سبب توسعه هرچه بیشتر سامانه‌های دیجیتالی و رشد استراتژی‌ها دررسانه های اجتماعی برای کسب اطمینان از دستیابی به روشهای موثر بالقوه و بالفعل کنونی برای مشتریان شده است. »


او یادآور شد که این صنعت درکلیت خود با صنایع و فناوری‌هایی درگیرشده که پیش ازاین هیچ ارتباطی با آن‌ها نداشت. اما اکنون برای رقابت دریک بازار دیجیتالی، جایی که سرعت و دسترسی وسیع برای پاسخگویی به نیازفزاینده مسافران فناوری مدار در دنیای امروز نقش تعیین کننده ای دارد. مخصوصا استفاده از امکانات رزو با موبایل برای رزو جا درهتل‌ها و آژانس‌های تورگردانی و جاذبه های گردشگری و مراکز تفریح و سرگرمی، جایگاه مهمی یافته است.


بازار سفر کشورهای عربی ATM، امسال به مدت 4 روز، از 4 تا 7 ماه مه 2015 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دبی برگزار می‌شود.


علاوه بر موضوع رشد فناوری‌های نو در رزو آنلاین ، مسائل دیگری چون بودجه سفر ، سلامت و بهداشت، خرید ، حمل و نقل ،امکانات سفر مجلل، ورزش، فرهنگ و میراث تاریخی و سفرهای ماجراجویانه نیز دراین همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۳۹
زهرا پژوهش

تاریخ خبر :1393/12/04-به گزارش ایرنا ، غرفه ایران دراین نمایشگاه میزبان هزاران نفر از دوستداران به فرهنگ و مراکز تاریخی و گرشگری کشورمان بود و اطلاعاتی را درباره مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری در این رهگذر در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد.

مسئولین شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی پرسپولیس که برای دومین بار متوالی دراین نمایشگاه حضور فعال داشتند درطی 4 روز گذشته درتماس با مردم و مسوولین آژانس های گردشگری صربستان درباره همکاری و برقراری تورهای گردشگری به ایران و بالعکس تماس های متعددی برقرار کردند.

نمایندگان آژانس مسافرتی و گردشگری پرسپولیس در دیدار و گفتگو با مسوولین آژانس های گردشگری صربستان و افراد عادی، مردم این کشور را مهربان و مهمان نواز خواندند و با اشاره به مراکز متعدد گردشگری در بلگراد و دیگر شهرهای این کشور، صربستان را برای همکاری های گردشگری و دیگر امور کشوری مناسب توصیف کردند.

نمایندگان شرکت مسافرتی و گردشگری پرسپولیس نیز از مجید فهیم پور سفیر و محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد که تمامی سعی و تلاش خود را برای حضور نماینده ای از آژانس های مسافرتی و گردشگری ایران در نمایشگاه بین المللی بلگراد انجام دادند، قدردانی کردند و خواهان تعامل بیشتر با سفارت و رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد با هدف همکاری های گسترده بین آژانس های گردشگری بین دو کشور شدند.

سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد روز پنجشنبه در مراسم باشکوهی با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران که برای دومین بار متوالی در این نمایشگاه شرکت کرد و جمعی از مقامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سفرای مقیم بلگراد آغاز بکار کرد.

آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت که گردشگری صربستان آینده بزرگی را در پیش روی خود دارد ولی دولت می بایستی اقدامات زیادی را برای پیشبرد صنعت گردشگری در کشور انجام بدهد.

وی بااشاره به اینکه تعداد گردشگران در صربستان سال به سال رو به افزایش است به ادامه کمک دولت به صنعت جهانگردی و همچنین بر اهمیت سرمایه گذاری در زیر ساخت های کشور تاکید کرد.

نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد بزرگترین نمایشگاه در میان کشورهای منطقه جنوب شرقی اروپا به شمار می رود که با داشتن استانداردهای جهانی، هر سال کشورهای بیشتری را به خود جلب می کند.

در سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد که از روز پنجشنبه آغاز و در روز یکشنبه 3 اسفند پایان یافت، بیش از یک هزار و صد سازمان و مؤسسه گردشگری از داخل کشور و بیش از 300 سازمان و شرکت گردشگری از 52 کشور خارجی از جمله آژانس مسافرتی و گردشگری پرسپولیس از ایران، مراکز و امکانات گردشگری، جهانگردی و تاریخی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری پرسپولیس از کشورمان در این نمایشگاه ضمن به نمایش گذاشتن کارهای دستی، منبت کاری و تصاویر زیبایی از نقاط مختلف باستانی، تاریخی و فرهنگی و پخش فیلم های مستند در باره کشورمان، بروشورهایی را در مورد تورهای مختلف مسافرتی به ایران با توضیحات کامل در باره مراکر فرهنگی، تاریخی و مذهبی تهیه کرده که میان بازدیدکنندگان پخش کرد.

رسانه های خبری صربستان حضور فعال کشورمان در سی و هفتمین نمایشگاه گردشگری بلگراد را بطور گسترده پوشش خبری دادند.

سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد از نقطه نظر تعداد غرفه و تعداد کشورهای شرکت کننده نسبت به نمایشگاه های گذشته جهانگردی در صربستان، بزرگترین نمایشگاه محسوب می شود.

همزمان با نمایشگاه گردشگری در نمایشگاه بین المللی بلگراد، نمایشگاه هتل داری و تجهیزات برای هتل و میهمانسراها و همچنین نمایشگاه سوغاتی نیز برگزار شده است.

نمایشگاه جهانگردی بلگراد از سال 2003 میلادی عضو انجمن گردشگری نمایشگاه های اروپا و همچنین عضو انجمن نمایشگاه های بین المللی تجارت جهانگردی است.

بنا به گزارش بخش مطبوعاتی نمایشگاه بلگراد، بیش از 60 هزار نفر از نمایشگاه جهانگردی امسال بلگراد دیدن کردند.

غرفه گردشگری ایران در نمایشگاه بلگراد پر از بازدید کنندگان بود

غرفه گردشگری ایران در نمایشگاه بلگراد پر از بازدید کنندگان بود

غرفه گردشگری ایران در نمایشگاه بلگراد پر از بازدید کنندگان بود

غرفه گردشگری ایران در نمایشگاه بلگراد پر از بازدید کنندگان بود

غرفه گردشگری ایران در نمایشگاه بلگراد پر از بازدید کنندگان بود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۳۷
زهرا پژوهش

اصغر توکلی ضمن هشدار در این زمینه گفت: برخی از هتلداران در کشور غیر از افزایش نرخ اتاق هتل، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند تا بیشترین سود را در ایام نوروز ببرند. به این ترتیب که آنها اتاق هتل را به صورت پکیج‌های دو و یا سه روزه به مسافر می‌فروشند.

وی توضیح داد: هتلدار در زمان مراجعه مسافر اعلام می‌کند که برای روزهای اول تا پنجم فروردین ماه می‌تواند اتاق در اختیار مسافر قرار دهد و برای روزهای پنجم تا یازدم نیز یک پکیج دیگر می‌بندد و هتلدار چون مسافر زیاد دارد یک شب بیشتر به مسافر اتاق می فروشد و به آژانس‌دار می گوید که مسافر برای دو روز نگیرد و اگر گرفت باید از مسافر پول سه روز را بگیرد. در حقیقت آنها بابت اقامت در یک اتاق، دو بار پول می گیرند.

توکلی بیان کرد: اگر مسافر بخواهد روزهای کمتری در هتل اقامت کند، به عنوان مثال دو روز اقامت داشته ولی پکیج هتل سه روزه است و باید پول سه روز اقامت را پرداخت کند. در بسیاری از اوقات مسافر نمی داند که چنین پولی را پرداخت کرده است.

وی با انتقاد از افزایش نرخ هتل‌های کشور گفت: هتلداران اگرچه چند روز پیش دوباره ۲۰ درصد به نرخ اتاق‌هایشان اضافه کردند اما باید بدانند که این افزایش نرخ به ضرر صنعت گردشگری است. چون گردشگران خارجی که در مدت اخیر توجه بیشتری برای آمدن به ایران نشان داده اند به علت ارزان بودن مراکز اقامتی به ایران سفر می‌کنند اما اگر قرار باشد که نرخ اتاق‌ها را افزایش دهیم آنها کمتر به ایران می آیند ضمن اینکه گردشگر داخلی نیز تمایل کمتری به اقامت در هتل پیدا می‌کند. بنابراین میزان اشغال هتل‌ها کمتر می شود و در حقیقت با این کار به خودشان ضرر رسانده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۳۶
زهرا پژوهش